čtvrtek 13. července 2017

Seznam knih na léto 2017

Léto 2017

Mé letošní letní prázdniny jsou speciální - jsou totiž obzvláště dlouhé! Většina z vás určitě postřehla, že jsem maturovala (musím se pochlubit, vše za 1!), tudíž prázdniny jako takové mi začaly už v půlce května a budou pokračovat až do druhé poloviny září. Tento seznam knih na léto 2017 je z toho důvodu více obsáhlejší, protože letošní léto pro mě nejsou pouhé dva měsíce prázdnin!

Letos jsem si pro vás na léto a začátek podzimu přichystala velké společné čtení, o kterém jsem vám už dávala vědět. Proto v tomto seznamu knih naleznete i série, které se v projektech vyskytují. Pokud byste se chtěli zapojit, mrkněte sem. Budu moc ráda! Začali jsme už 1. 7. s trilogií Proroctví!
30760261  33023175  30816245

Třpytný dvůr / Divoká píseň / Sůl moře

Nebyla bych to já, kdybych tento seznam knih na letošní léto nezačínala spisovatelkou Richelle Mead a jejím Třpytným dvorem. Mnozí z vás vědí, že autorčina Vampýrská akademie je moje srdcovka a samotná Richelle patří k mým nejoblíbenějším spisovatelkám vůbec! Třpytný dvůr mě zaujal hned na první pohled a věřím, že to bude opět skvělé čtení, které má spád. Nemůžu se dočkat, až se do téhle poměrně tlusté knihy pustím a užiji si příběh okořeněný zakázanou láskou.

Další v pořadí tu mám Divokou píseň, o které bylo poslední dobou hodně slyšet. Čeští knižní bloggeři nedávno objevili kouzlo autorky Victorie Schwab a neustále její tvorbu vynášejí do nebes. Abych byla upřímná, od Victorie jsem dříve četla Archiv, což bylo vcelku průměrné dílo, i když se mi svým nápadem líbilo. Tato kniha má opět velmi zajímavý námět ve fantasy prostředí, kde bych podle anotace čekala nějaký náznak lásky, což je ale podle reakcí ostatních to jediné, čeho je v knize silný nedostatek.

Jméno Ruta Sepetys zná určitě každý čtenář, který se alespoň trošku pohybuje v young-adult vodách. Já osobně mám Rutu jako spisovatelku vcelku ráda - četla jsem od ní knihy Potrhaná křídla z prostředí New Orleans kolem roku 1950 a V šedých tónech, kde se hlavní hrdinka dostává do pracovních táborů na Sibiři. Stále jsem ale nezabrousila do tragického příběhu, který nám přináší Sůl moře. Ruta se opět drží historických přesností, do kterých vnáší lehce fiktivní příběh. Díky jejím knihám se spoustu čtenářů cílové kategorie dokáže přiučit o něčem, o čem se běžně ve školách na dějepise neučí.


33249669  35218363  22702350

Siréna / Možná jednou / Léto na druhý pokus

V létě nemohou chybět ani nějaké ty oddechovky, kterou je například Siréna od Kiery Cass. Není to tak dávno, co jsem se rozloučila se sérií Selekce, a protože mi bude svým způsobem chybět, chci se pustit do dalšího autorčina díla. I přesto, že spisovatelka píše spíše průměrné knihy a na Sirénu neslýchám příliš dobré recenze, se na knihu těším, jelikož autorčiny knihy jsou přímo stvořené na odpočinek. A navíc to šumění Oceánu a zakázaná láska jsou skvělým bonusem, kterého se nemohu dočkat.

Určitě nejsem sama, kdo se letošního června nemohl dočkat z důvodu českého vydání knihy Možná jednou od Colleen Hoover. Tato autorka si mě naprosto získala knihou Život jedna báseň, která podle ohlasů ostatních není ani zdaleka tou nejlepší, kterou kdy napsala. Tentokrát tu mám docela jiný příběh o lásce, o němž nám toho sice anotace příliš neříká, ale někdy je to tak lepší - nechat se překvapit. Co ale mohu odhadnout dopředu, je to, že u knihy nejspíš budu potřebovat nesčetně kapesníčků. Kniha navíc obsahuje i vlastní soundtrack, což je velmi originální a nápadité.

Ještě chvilku budu pokračovat v jízdě oddechovými knihami s romantickou zápletkou v podobě příběhu s názvem Léto na druhý pokus. Sám název napovídá, že to bude ideální letní čtení k vodě s kupou zmrzliny. Od knihy nemám žádná velká očekávání, je to zkrátka odpočinková četba na dlouhé letní dny, která nemá za úkol vyrazit vám svým příběhem dech.


28487403  17972633  35218492

Jiskra v popelu / Pátá vlna / Kód horečky

První knihou z další trojice je Jiskra v popelu, opěvovaná fantasy, kterou jsem řadila už do seznamu čtení na minulé léto. Bohužel je poměrně běžné, že knihy nestihnu přečíst, a proto se zde Jiskra objevuje znovu, protože letošní léto se do ní už opravdu chci pustit! Láká mě jak svým neobvyklým prostředím, které se podobá Římské říši, tak i svým žánrem, jelikož je to už dlouhá doba, co jsem naposledy četla nějakou fantasy. A navíc ty nadšené recenze na každém rohu mi dokazují, že se mám vážně na co těšit!

Další knihou na přečtení, která na mě na poličce čeká, je Pátá vlna. Tahle kniha zažila svůj boom v době uvedení filmu, ale momentálně už o ní moc slyšet není. I tak jsem na ni ale nezapomněla a stále se na tuhle tuhle dystopickou krásku neskutečně těším! Pevně doufám, že to bude akční, napínavé a hlavně kvalitní čtení se špetkou lásky.

Letošní léto nemůže chybět ani Kód horečky, což je prequel k sérii Labyrint, který uzavírá svým příběhem celou sérii. Momentálně mám rozečtenou knihu Rozkaz zabít, což je první ze dvou prequelů, a opět musím uznat, že kniha je po akční stránce velmi dobrá, ne-li výborná! Je zkrátka vidět, co James Dashner doopravdy umí.

PS: Všimli jste si, jak dokonale k sobě tyhle obálky ladí?


17910784  34383384  34927656

Švábi Bestie je zvířeDcera někoho jiného

Letos v létě budu poslouchat i audioknihy, protože ty jsou na relaxování úplně nejlepší! Tentokrát jsem se sáhla po audioverzi příběhu Švábi, což je pokračování knihy Netopýr od severského autora Jo Nesbø. Prvním dílem, kde vystupuje vyšetřovatel Harry Hole, si mě naprosto získal, a já se tak po roce vracím zpět s tím, že si poslechnu i jeho další případ, na který jsem nesmírně zvědavá!

Bestie je zvíře je knihou, ze které mám smíšené pocity a to jsem ji zatím téměř neotevřela! Skoro vůbec nevím, co od knihy čekat, ale po všech těch kladných recenzích jsem se rozhodla, že půjdu i do tohoto příběhu, který je pro mě zatím naprostou záhadou. Zprvu mi anotace připomínala Krásku a zvíře, což prý ale není to, co uvnitř knihy doopravdy najdu...

Určitě to znáte - pokaždé, když si jdu do knihovny půjčit určité knihy, nakonec si jich odnesu mnohem víc, než jsem měla původně v plánu. Naposledy, když jsem byla v knihovně, jsem zabrousila do novinek, kde ležela Dcera někoho jiného, která mě už dříve svou anotací zaujala, takže jsem ji popadla a teď už doma na poličce čeká na přečtení. Vypadá to na vážně dobrý thriller plný tajemství a zamotaných životů.


34845726  34328482  28112045

Poslední výročí / Dům na prahu noci / Nejlepší věc, která se mi nikdy nestala

Liane Moriarty patří k mým nejoblíbenějším autorkám společenských románů. V jejích knihách se čtenář často proplétá změtí různých tajemství a životních příběhů, které mají co nabídnout. Poslední výročí je spisovatelčinou česky vydanou novinkou a já už se teď nemohu dočkat, až se do ní začtu. Kniha opět slibuje velmi zajímavý spletitý příběh několika postav, což je něco, co autorka opravdu umí. Navíc mě baví její zasazení děl do Austrálie, odkud autorka pochází a kde současně žije.

S Domem na prahu noci se ale přesuneme do jiné části světa, konkrétně do jižní Evropy. Tento příběh odehrávající se v Itálii už svým názvem a obálkou dokáže člověka naladit na poklidnou vlnu. Na druhou stranu ale cítím, že se v příběhu skrývá něco tajemného a neprozkoumaného. V Itálii jsem byla již několikrát, takže si umím dokonale představit danou atmosféru, která příběh bude provázet. Od této knihy očekávám spíše odpočinkové čtení, které mě zaveze k vlnám Středozemního moře.

Ještě než se přesunu k poslední části článku, kterou je mé první společné čtení, ráda bych vám představila ještě jednu knihu - Nejlepší věc, která se mi nikdy nestala. Na první pohled se kniha může jevit jako klasický prvoplánový románek, který máte dopředu odhadnutý, ale tuším, že se uvnitř skrývá mnohem více. Ke knize mě přivedla knižní youtuberka Dorota Noon, která o příběhu mluvila ve velmi pozitivním smyslu.



série Proroctví / série Loď mezi hvězdami / knihy od Kerstin Gier (série Drahokamy/ série Stříbrná)

K prvnímu červenci jsem odstartovala své úplně první společné čtení a ráda bych vás na něj ještě jednou pozvala! Jedná se o čtyři série, konkrétně Proroctví, Drahokamy, Stříbrná a Loď mezi hvězdami, ale stačí se zapojit pouze do jedné! Pokud vás to alespoň trochu zaujalo, mrkněte na úvodní článek a připojte se do facebookové skupiny. Budu se těšit!

A na jaké knihy se v létě chystáte vy?

11 komentářů:

  1. Niektoré mám na programe aj ja, tak som zvedavá či sa k tomu dostanem. Léto na druhý pokus je krásna kniha, snáď sa aj tebe bude páčiť. Držím palce, nech si na všetky nájdeš čas :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že se ti Léto na druhý pokus líbilo. :) Díky, taky držím palce!

      Vymazat
  2. Jiskru v popelu a Divokou píseň si určitě přečti, patří mezi mé nejoblíbenější knihy, moc doporučuju :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Bestie je zvíře nyní čtu a zatím se mi líbí. Na Divokou píseň, Sirénu a Sůl moře se chystám. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Sirénu bych si tohle léto také chtěla přečíst, tak snad se k ní dostanu! :-)
    Mrs. Jungová

    OdpovědětVymazat
  6. Je to docela hromádka :) Já mám stejné prázdniny jako ty, ale bohužel jsem si naplánovala až moc brigád a nemám skoro čas číst. Ale na sérii Loď mezi hvězdami se těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je, jsem si jistá, že to všechno nestihnu. :D To jsem ráda, taky se těším! :)

      Vymazat

Děkuji za komentář! Jsem ráda za každou radu nebo názor. :)