neděle 13. prosince 2015

Recenze: Na hraně věčnosti

23510932
Na hraně věčnosti

Název - Na hraně věčnosti
Originální název - The Edge of Always
Autorka - J. A. Redmerski
Překlad - Jana Jašová
Série, díl - Na hraně zapomnění #2
Počet stran - 352
Vazba - paperback
Nakladatel - Yoli
Rok českého vydání - 2014


Camryn a Andrew jsou šťastní a spokojení, nic jim nechybí a hlavně se nemohou dočkat miminka, které se má zanedlouho narodit. Každý by je jistě popsal jako ideální pár, který snad šťastnější už ani být nemůže. Camryn si toho za život prožila už opravdu hodně a tak si naplno užívá svou zaslouženou pohodu a lásku. Ale nic není věčné. Oba dva se náhle potýkají s obrovským šokem a zničující zprávou, která jim opět vystavěla obrovské překážky. Camryn se psychicky zhroutí, zatímco Andrew se jí snaží dávat naději na lepší život. Dokáží spolu přečkat špatné časy? A pomůže jim cestování znovu naleznout sami sebe?

Recenze obsahuje spoilery na předchozí díl Na hraně zapomnění!

Zamilovaný příběh Andrewa a Camryn byl jednou z nejkrásnějších romantických knih minulého léta. Úplně jsem jim propadla a netrpělivě vyčkávala druhý díl. Nakonec jsem se k němu dostala o něco později než jsem plánovala, ale alespoň jsem si nezkazila tu čistou radost z první knihy, která opravdu stojí za to.

Oproti prvnímu dílu je Na hraně věčnosti mnohem slabší kniha. Děj je příliš urychlený, autorka všechny události sází jednu za druhou, čtenář se skoro ani nestačí pořádně rozkoukat. Co se týče zajímavosti příběhu, kniha se také trochu zhoršila. V podstatě všechno bylo předvídatelné a opět mě zklamalo, že se v knize sice cestuje, ale čteme pouze o motelech, hotelech či plážích. Zakončení této dilogie jsem čekala překvapivější a zajímavější, ale nic se bohužel nekonalo. Jediné, co knize asi tak zůstalo a jsem z toho nadšená, je její čtivost. Stránky jsem otáčela rychlostí blesku, až jsem najednou došla na konec příběhu a všechny ty emoce mě dohnaly až tam, což bylo asi jinak než spisovatelka nejspíše zamýšlela.

První kniha Na hraně zapomnění měla určitou výhodu v tom, že u většiny vztahů je první období to nejhezčí a v knihách o něm čtu nejraději. O tom, jak se láska pomalu rodí. O tom, jak si vzájemnou náklonnost postavy pomalu uvědomují. To je téměř nenahraditelné. V tomto pokračování ale spisovatelka neuměla jejich vztah vytvořit něčím výjimečným, jejich láska se náhle stala samozřejmou a předpokládanou. Navíc mezi nimi vzrostla obrovská skleněná stěna, která dle mého nejde zbořit. Vymyslet další pokračování vztahů v knihách je zajisté těžké a právě na tom J. A. Redmerski ztroskotala a udělala obrovský přešlap. I přesto budou Camryn a Andrew patřit k mým nejoblíbenějším knižním párům, jenom si budu muset tak trochu přepsat v hlavě jejich pokračování.

Camryn je v této knize stejná jako v minulé. Téměř nic se nezměnilo. Bohužel Andrew se změnil o sto osmdesát stupňů. Přišel o svoji hravost a bláznivost, které byly pro něj tak charakteristické a důležité. Bez nich to není totiž Andrew. Zabředl do normálu, i přesto, že nám celou dobu autorka namlouvá, že se mu to nikdy nestane.


Obálka:

Obálka pěkně ladí k předešlému dílu a knihy tak vedle sebe na poličce vypadají moc hezky. Pohledný muž na obálce má nejspíše představovat Andrewa, stejně jako to bylo u minulé knihy s Camryn. Já mám tedy o Andrewovi jinou představu, ale to už je pak individuální.

Zahraniční obálky:

17374029  24625088  18275429
27994928  25047782

Celkové hodnocení:

Je sice pravda, že mě kniha v mnohém zklamala a téměř bych řekla, že byla zbytečná, protože první díl už byl tak nějak uzavřený, ale i přes to jsem si čtení užila. Bylo to pěkné a oddechové čtivo, které ale bohužel trpí nemocí druhých dílů.

První díl k přečtení ale rozhodně doporučuji! Je to skvělé a těch několik chyb, které se tam vyskytují, se dá přehlédnout. Na hraně zapomnění si určitě přečtěte, pokud máte chuť na zamilovaný příběh. A co se týče pokračování, to číst vlastně ani nemusíte...

Tímto mnohokrát děkuji webu databazeknih.cz za poskytnutí recenzního výtisku!
Mou recenzi na webu naleznete ZDE.

4 komentáře:

  1. Mám stejný názor. První díl jsem si zamilovala a druhý mě dost zklamal... Navíc mě Camryn v tomto díle docela štvala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Camryn mě štvala dost i v prvním díle, takže jsem na to byla připravená. :D

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, já mám doma na poličce ještě stále první díl a pořád se k němu odhodlávám! :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář! Jsem ráda za každou radu nebo názor. :)