Recenze: Rezistence

Žánr - dystopie, young adult
Nakladatelství - CooBoo
Rok českého vydání - 2012
Doba čtení - 28. 02. - 03. 03. 2013

Oficiální anotace -

Žádná volba není bez následků.

Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout už jednou – a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?

Recenze obsahuje spoilery na předchozí díl - Divergence!

Tumblr_m7ffyylo1v1rumy7zo1_500_large

Můj názor -

Příběh začíná tam, kde skončil v Divergenci. Ve vlaku. Naši hrdinové (Tris, Tobias, Caleb, Peter a Marcus) se vydávají na základnu Mírumilovných, ve které jsou momentálně Odevzdaní, kteří přežili útok. Mírumilovní všem ochotně poskytnou ubytování, ale za nějakých podmínek, které naše skupinka bohužel brzy poruší. Ještě než stačí dobrovolně odejít, na základnu přijedou auta Sečtělých spolu se zrádci (Neohrožení, kteří se přidali k Sečtělým). Jsou ozbrojeni a neváhají zabíjet. Pomohou našim hrdinům a Odevzdaným převleky Mírumilovných? Nebo dojde i k nějaké vraždě? Budou muset utéct jinam, nebo zůstanou na základně Mírumilovných? Co na to řeknou Sečtělí? A co na to všechno řekne Jeanine Matthewsová?

JEDNA VOLBA

VOLBA znamená oběť
OBĚŤ přinese ztrátu
ZTRÁTA se stane břemenem
BŘEMENO rozpoutá bitvu

JEDNA VOLBA TĚ MŮŽE ZNIČIT

Tumblr_mh3skmqmku1rqjkybo2_500_large

Divergence je akční kniha, to ano, ale kdybych ji měla srovnat s Rezistencí, tak to není skoro nic. Rezistence je opravdu hodně (hodně) akční kniha, za což jsem ráda, protože takové knihy zbožňuji. Akce tu byla skoro na každé straně (když se vypustí těch prvních, rozjezdových 50 stran), takže knihu jsem úplně hltala a stránky otáčela rychlostí blesku.

Veronica vymyslela opravdu skvělý svět. Vážně se mi líbí její nápady s frakcemi atd. Jenže občas si říkám, že když je to tak dobře vymyšlené, mohla z toho vytáhnout mnohem víc. Chápete mě, co tím chci říct?

Mínusový bod ode mě kniha získává za naprosto nesmyslný a zmatený vztah Tris & Tobiase. Začátek vypadal opravdu slibně, ale postupně to dost upadalo. Vážně mi to přišlo stupidní a malinko na hlavu, a proto se modlím, aby se Veronica v dalším a zároveň posledním díle této trilogie tímhle moc nezaobírala. Mnohem radši bych byla, kdyby se jejich vztah vrátil do starých kolejí.

Postavy -

Beatrice "Tris" Prior - U Divergence jsem prohlásila, že Tris je jedna z mých nejoblíbenějších hrdinek. To se sice nezměnilo, ale potřebovala by se trochu zklidnit a začít normálně uvažovat. Chápu, že je v období, které není ani trošku lehké, ale myslím si, že nejsem jediná, koho Tris v Rezistenci vytáčela. A ještě - abych nezapomněla - ve vzpomínkách se pořád vracela k Willovi. Jo, je to hrůza, ale už se, sakra, prober!

Tobias "Čtyřka" Eaton - Kvůli všemu se neustále urážel. Myslel si, jak všechno ví nejlíp. Ach jo, s těma postavama to jde z kopce.. (I tak ho ale pořád zbožňuju. Je to prostě pan Božskej.)

Peter - Nechápu to, ale já si ho i celkem oblíbila. Samozřejmě, je to strašnej vůl, ale i tak je to skvělá postava.

Obálky -

Zelená sice není mou oblíbenou barvou, ale i tak tuhle obálku zbožňuji. Na obálce je strom = znak Mírumilovných.
5 z 5 bodů

A dvě zahraniční obálky, které jsou také moc pěkné:

Celkové hodnocení -

Moc dobře vím, že tahle kniha si 5 hvězdiček nezaslouží, ale já jí prostě dát míň nemůžu. Je skvělá a úžasná, ale má spoustu chyb, které mě při čtení rozčilovaly. 5/5 jsem jí ale dát musela, i když to není fér vůči ostatním pěti-hvězdičkovým knihám, které jsou na úplně jiné a vyšší úrovni.