Review - Divergence

Počet stran - 344
Vazba - hardback (bez přebalu)
Žánr - dystopie, young adult
Nakladatelství - CooBoo
Rok českého vydání - 2012

Oficiální anotace -

Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.

Můj názor -

Zkuste si představit Chicago v budoucnosti. Chicago, které je ohraničené ploty, aby se z města nikdo nedostal. Chicago, ve kterém žijí lidé rozděleni do pěti frakcí - Neohroženost, Odevzdanost, Upřímnost, Sečtělost a Mírumilovnost. Chicago, v němž se děje spousty podivuhodných věcí. A právě v tomto městě žije Beatrice Priorová se svou rodinou v šedém domku ve frakci Odevzdaných.

Tris bylo nedávno šestnáct let a to znamená, že musí podstoupit talentové zkoušky, které jí pomohou při výběru frakce, do které bude patřit po zbytek svého života. Tyto zkoušky s ní podstupuje její skoro stejně starý bratr Caleb. Když přijde den zkoušek, Tris z toho má strach. Jenže to ještě ani netuší, co všechno se jí v následujících hodinách přihodí. V hodinách, které jí velmi ovlivní život. Najednou neví, co si má vybrat za frakci. Rodina nebo nový život?

523793_508907059137731_1495231741_n_large

Jelikož miluji dystopie, rozhodla jsem se, že po této knize sáhnu. Dlouho jsem po ní pokukovala, ale vždycky jsem měla rozečtené jiné knihy. Znáte to, nebyl čas. Nakonec jsem se do ní pustila. A řeknu vám na to, že to teda byla jízda! Páááni!

Anotace zaujme. To rozhodně. Ale co příběh uvnitř knihy? Můžu vám zaručit, že kniha vás na začátku vtáhne a nepustí až do samotného konce. Styl Veronicy (oh, má stejné jméno jako já.. jak skvělé! :D) se mi líbí. To, že je to její prvotina, na knize poznat jde. Ale tak co, každý musí někde začít. Strany jsem otáčela takovou rychlostí, že mi až bylo trochu líto, že tu knihu budu mít tak rychle za sebou.

Občas se mi stalo, že jsem narazila na rozhovor, který jsem absolutně nebyla schopná pochopit. Nebo na naprosto nelogickou situaci (nelogických věcí tam bylo víc, ale třeba se to vyjasní v dalších dílech). Možná jsem nechápavá. Možná to je překladem.

Většina lidí srovnává Divergenci s Hunger games. Já k tomu zatím nemám co říct, protože jsem četla pouze první díl HG (a momentálně čtu druhý díl). Ale kdybych k tomu přece jen něco měla říct, tak to, že Divergence se celkem podobá prvnímu dílu Vampýrské akademie. Alespoň podle mě. Dějová linie je podobná. Určitě by se našlo i pár společných rysů. Samozřejmě, že VA je fantasy a k dystopii má trošku daleko.
Tumblr_mbyrqv4k8v1rie9hno7_500_large

Postavy -

Beatrice "Tris" Prior - Huráá! Další hrdinka, která se umístila na seznamu mých nejoblíbenějších knižních hrdinek. Opravdu ji mám ráda, i když nemá jenom ty světlé stránky. To vlastně nikdo z nás. SPOILER!!! Trochu mě překvapilo, jak rychle se Tris proměnila do super drsné holky, která si nenechá nic líbit a musí si hrát na to, jak ji nic nesloží na dno.

"Čtyřka" - Wow. Kdo by si nepřál mít takového drsného a jako bonus sexy instruktora? Já bych ho brala všemi deseti! SPOILER!!! Nevím jak vy, ale já jsem jeho pravé jméno prokoukla brzy. Nebylo to až tak těžké. Musím k tomu ale něco poznamenat. Přezdívka Čtyřka se mi líbí mnohem víc než jméno Tobias. Čtyřka je takový drsňácký jméno a hodí se na něj stokrát líp. Já osobně bych pojmenovala jménem Tobias nějakého kluka, který je strašně nevýrazný, skoro až plachý, což Čtyřka rozhodně není. Nechci, aby to vyznělo tak, že jméno Tobias se mi nelíbí, naopak líbí, ale k němu mi prostě nesedí. No, s tímhle bohužel nic neudělám, ale stejně to pro mě bude navždy Čtyřka. A abych nezapomněla - úplně nejvíc na světě ho zbožňuju. Naprosto.

Eric - K němu napíšu jen jedno - takovýho grázla bych ve skutečném životě potkat nechtěla.

Christina - Zezačátku pohodová holka, ze které se vyklubala závistivá soupeřka. SPOILER!!! Celou dobu jsem si říkala, kdy už vrazí ten nůž Tris do zad. A ono nic. Ach jo. :D

Will - Úplně nejvíc v pohodě kamarád. Vážně skvělej kluk. SPOILER!!! Jo, je to vážně děs, co mu Tris provedla, i když já bych se v její situaci zachovala stejně.

Albert "Al" - Přišel mi strašně divnej. Vážně. Uplakánek, nic nevydrží, slaboch. Ten přece neměl v Neohroženosti co dělat!

Peter - Přetáhnout pánvičkou přes hlavu, vyškrábat mu oči a nakopnout ho někam daleko, kde by ho už ani Google nenašel!

Obálka -

No, není nádherná?:)
5 z 5 bodů

Celkové hodnocení -

Hned po dočtení knihy jsem Divergenci na GR ohodnotila 4,5 hvězdičkami z 5. Je to proto, že jsem celou dobou na něco čekala. Na něco, co by mi vyrazilo dech. Na něco opravdu mimořádného. Nic takového nebylo.
Když si to tak zpětně procházím, nechápu, proč jsem jí nedala plný počet hvězdiček. Kašlu na něco, co nepřišlo. Kašlu na to, protože téhle knize nedokážu dát méně než plný počet. Proto hodnocení upravuji. Dávám 5/5!!
A abych to jen tak shrnula: je to absolutně dokonalá, boží, úžasná, nádherná, akční a skvělá kniha! Super příběh, propracované postavy. Pokud jste tuhle knihu ještě nečetli, děláte chybu. Mazejte si ji koupit! :D

★★★★★ (5/5)

813885f686a511e2852322000a9e288c_7_large